sprzedawca rozmawia przez telefon
|

Nowe techniki sprzedaży — co powinien wiedzieć każdy sprzedawca w 2024 r.?

Kompetencje pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż, czyli handlowców i osób z działów sprzedaży mają bezpośredni wpływ na to, jakie są zyski firmy. Muszą skłonić klienta do zakupu, pokazać, że oferowany produkt jest mu potrzebny. Ponieważ na przestrzeni lat dość znacząco zmienił się proces sprzedażowy i do klienta trzeba docierać również w inaczej niż do tej pory, także narzędzia będą się różnić.

Jak zmieniła się sprzedaż w ostatnich latach?

Jeszcze jakiś czas temu sprzedawcy mieli tylko bezpośredni kontakt z klientem. Klient odwiedzał sklep, oglądał produkty, a handlowiec miał pole do popisu. Mógł się wykazać i jak najlepiej zaprezentować swoje towary. To był też ten moment, kiedy sprzedawca mógł zjednać sobie zaufanie klienta i skłonić do dalszej współpracy. Pozytywne wrażenie często rzutuje na to, czy to w danym sklepie ktoś chce zrobić zakupy. A jak wygląda to teraz?

Większość z nas preferuje zakupy internetowe. Tym samym powstaje coraz to więcej sklepów internetowych. To daje możliwość dotarcia do znacznie większej grupy odbiorców, ale z drugiej strony wiąże się z brakiem bezpośredniego kontaktu. To wymusza stosowanie zupełnie nowych narzędzi i właśnie nowoczesne szkolenia sprzedażowemogą się okazać kluczem do sukcesu.

Nowoczesne techniki sprzedażowe – co pozwoli zwiększyć sprzedaż?

Klienci odwiedzający stronę sklepu oczekują, że firma zna ich preferencje i może zaproponować to, co ich interesuje. Tym samym rośnie znaczenie personalizacji doświadczeń zakupowych. Sklepy analizują dane pod kątem segmentacji klientów według różnych kryteriów i przez zastosowanie AI proponują produkty, jakie mogą zainteresować dane osoby, patrząc na historię zakupów. Klient chce czuć się ważny i wyjątkowy, stąd dbałość o personalizację jest szczególnie istotna.

Zanim jednak klienci trafią na stronę, trzeba przedsięwziąć działania, które pozwolą ją znaleźć. Z tego względu rośnie rola content marketingu i optymalizacji. Dodatkowe treści w postaci przewodników, e-booków, czy filmów angażują odbiorców i skłaniają do zapoznania się z ofertą. Natomiast pozycjonowanie i optymalizacja pozwalają zwiększyć widoczność w wyszukiwarce i strona sklepu wyświetli się przed innymi.

Istotnym narzędziem są chatboty i sztuczna inteligencja. Klienci nie lubią czekać, chcą być obsługiwani szybko i o każdej porze. To wydaje się niemożliwe, żeby pracownicy całodobowo odpowiadali na wszystkie pytania. Chatboty sprawdzają się rewelacyjnie i decyduje się na nie coraz więcej firm.

Sprzedaż można zwiększyć poprzez social commerce. Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w zacieśnianiu relacji. Za pośrednictwem kanałów firmowych można dotrzeć do klientów, poznać ich potrzeby i wejść z nimi w kontakt. Ponadto można zauważyć, że poprzez takie platformy jak Instagram lub Facebook także odbywa się sprzedaż, co cieszy się dużą popularnością.

Nadal doskonale sprawdzają się też różnego rodzaju programy lojalnościowe. Atrakcyjne benefity, jakie się z tym wiążą, zachęcają do ponownych zakupów w sklepie.

Podsumowanie

Charakter kontaktu z klientem zmienił się na przestrzeni lat i chcąc odpowiedzieć na bieżące potrzeby i zwiększyć sprzedaż, warto handlowców skierować na szkolenia sprzedażowe. Pomogą zrozumieć zachowania konsumenckie, a także zadbać o wykorzystanie różnych technik sprzedażowych, w tym tych, o jakich dzisiaj wspomnieliśmy.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *